1. Yleistä

PLT Super Store on PLT-Group Oy:n ylläpitämä verkkokauppa, jossa hyödykkeiden myyjänä on PLT-Group Oy (2427829-3). PLT-Group Oy:hyn on viitattu jäljempänä tässä dokumentissa termillä ‘Palveluntarjoaja’.

Näitä sopimusehtoja sovelletaan PLT Super Storen ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa PLT-Group Oy:n ylläpitämässä verkkokaupassa tapahtuvan tuotteiden oston ja myynnin yhteydessä.

Nämä käyttöehdot ja verkkokaupan yleiset toimitusehdot eivät rajoita asiakkaan kuluttajansuojalain (1999/523 muutoksin) pakottaviin säännöksiin perustuvia oikeuksia kuluttajana, vaan asiakkaalla on aina oikeus vedota kuluttajansuojalain pakottaviin säännöksiin perustuviin oikeuksiinsa.

Verkkopalvelun ja verkkokaupan omistaa ja sitä ylläpitää:

Plt-Group Oy
Y-tunnus: 2427829-3
Osoite: Suvantokatu 10
Puhelin: 0600 300 758
Sähköposti: verkkokauppa@plt.fi

Palveluntarjoaja ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota se ei kohtuudella voi olettaa tapahtuvan. Palveluntarjoaja on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. Termistö

‘Palvelu’
Palvelulla tarkoitetaan PLT Super Storen tarjoamaa palvelukokonaisuutta sen kaikki ilmenemismuodot ja kanavat mukaan lukien.

‘Kauppapaikka’
Kauppapaikka on domainissa verkkokauppa.plt.fi sijaitseva verkkokauppa, joka tarjoaa asiakkaille ostopalveluita.

‘Asiakas’
Asiakas on kuka tahansa PLT Super Storen tarjoaman palvelun käyttäjä. Tehdäkseen palvelun mahdollistamia ostotransaktioita tulee asiakkaan olla 18 vuotta täyttänyt.

‘Ostaja’
Ostaja on Asiakas, joka ostaa tuotteita PLT Super Storen kauppapaikasta.

‘Toimitus’
Toimitus on PLT Super Storen Ostajalle lähettämä Ostajan ostamat tuotteet sisältämä toimitus.

3. Maksaminen ja maksutavat

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
 
Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

4. Toimitustavat ja –kulut

Asiakas voi valita haluamansa toimitustavan verkkokaupassa kulloinkin tarjolla olevista toimitustavoista. Saatavilla olevat toimitustavat sekä näiden kustannukset vaihtelevat tuotteen, asiakkaan haluaman toimitusosoitteen sekä vaihtelevien ympäristötekijöiden mukaan.

PLT Super Store -verkkokauppa käyttää lähetysten toimittamiseen Posti Oy:n palveluita (nouto postista, smartpost). Voit valita tilauksen yhteydessä itsellesi parhaiten sopivan toimitustavan. Toimitamme lähetyksiä vain Suomen ja Ahvenanmaan alueille. Tuotteet voi myös noutaa toimistoltamme osoitteesta Suvantokatu 10, 33100 Tampere.

Toimituskulut ovat nähtävissä tilausta tehtäessä ennen tilauksen vahvistamista ja maksamista. Logistiikkapalveluntarjoajat saattavat veloittaa esimerkiksi pitkittyneestä lähetysten säilytyksestä tms. aiheutuneet kulut lähetyksen vastaanottajalta. Asiakas on velvollinen tutustumaan eri toimitustapojen lisäpalveluiden hinnastoon ennen tilauksen tekemistä. PLT Super Store ei vastaa kolmansien osapuolten lisäpalveluista (kuten esimerkiksi säilytys, varastointi tms.) asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista kustannuksista.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-4 arkipäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä ellei tilausta tehtäessä erikseen toisin ilmoiteta. Arvioitu kokonaistoimitusaika esitetään asiakkaalle tilauksen tekemisen yhteydessä. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossa ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksusuoritus on hyväksytty.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

Hyväksymällä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy, että verkkokauppa lähettää asiakkaalle sähköpostia ja/tai tekstiviestejä tilaukseen liittyviä asioita koskien.

Mikäli jotakin tilattua tuotetta ei ostotilauksen yhteydessä toisin ilmoitetusta huolimatta ole saatavilla, pidättää PLT Super Store oikeuden kaupan perumiseen.

5. Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Käytetyt tuotteet myydään ’sellaisina kuin ne ovat’, joten tuotteissa mahdollisesti havaittavia aiemman käytön jälkiä ei voida katsoa tuotteen virheeksi.

PLT Super Store myöntää myymilleen tuotteille 14 vrk omakustanteisen palautusoikeuden. Asiakaspalautukset tulee lähettää tai toimittaa tilausvahvistuksen tai toimituksen yhteydessä annettujen ohjeiden mukaisesti 14 vrk kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta perille toimitettuna osoitteeseen:

PLT-Group Oy
Suvantokatu 10
33100 Tampere

Kuluttajasuojalain mahdollistamalla tavalla tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti asiakkaan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Asiakas vastaa itse palautuksista aiheutuvista kustannuksista. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Pakettilähetyksestä saatava lähetysseurantatunnus on ainoa keino lähetyksen todistamiseen.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan toimesta syntyneestä virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus purkaa kauppa ja vaatia rahojen palautusta. Rahojen palautus edellyttää tilinumeron ilmoittamista palautusohjeiden mukaisella tavalla.

Alkuperäiset lähetyskustannukset palautetaan vain, mikäli ostaja on saanut Tuotteen virheellisenä tai Tuote on vahingoittunut kuljetuksessa. Ota tällöin välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun. Palautettaessa tuotteita tilauksesta, jossa maksuvälineenä on käytetty lahjakorttia, palautetaan hyvitys lahjakorttina.

Tilatun tavaran noutamatta jättämistä ei katsota kaupan peruuttamiseksi. PLT Super Store perii tilauksista, jotka on jätetty noutamatta tekemättä peruutus- tai palautusilmoitusta, erillisen 20€:n maksun. Kauppa katsotaan tällöin rauenneeksi ja PLT Super Store palauttaa asiakkaalle ostosten summan vähennettynä edellä mainitulla 20€ erillisellä maksulla ellei asiakas erikseen sovi PLT Super Storen kanssa lähetyksen uudelleentoimittamisesta. Noutamattoman lähetyksen aiheuttamat lisäkulut peritään asiakkaalta ennen kuin lähetys voidaan uudelleentoimittaa.

6. Tekninen toimivuus

Verkkopalvelu ja verkkokauppa on suunniteltu toimimaan viimeisimmissä selainversioissa sekä näitä edeltävissä selainversioissa, joiden osalta tuen ylläpitäminen on katsottu kohtuulliseksi.

Verkkopalvelu ja verkkokauppa eivät välttämättä kuitenkaan toimi kaikissa selaimissa, päätelaitteissa tai sovelluksissa. Verkkopalvelussa on kulloinkin listattu tuetut ja testatut selainversiot.

Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaalle mahdollisesta teknisestä toimimattomuudesta aiheutuvista suorista tai välillisistä haitoista.

7. Tietosuoja ja tietojen käsittely

Asiakkaiden tiedot on tallennettu verkkokaupan asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa verkkokauppa.plt.fi/content/5-tietosuojaseloste. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Verkkokaupan sähköpostiosoite on verkkokauppa@plt.fi.

8. Selvät hintavirheet

Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta ja verkkokaupassa esitetty hinta on selvästi tulkittavissa inhimillisen tai hinnoitteluvirheen seuraukseksi. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit näihin kuitenkaan rajoittumatta:

  • jos tuotteen hinta on 0,00 euroa tai ei hintaa ole esitetty ollenkaan
  • jos tuotteen normaali tai käypä markkinahinta on monin- tai useampikertainen verkkokaupassa esitettyyn hintaan verrattuna

Edellä mainituissa tapauksissa hinnan katsotaan olevan niin selkeästi oikeasta, tarkoitetusta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän esitetyn hinnoittelun virheellisyys.

9. Immateriaalioikeudet

Verkkokauppa, verkkopalvelu ja näiden sisältö ovat PLT-Group Oy:n tai sen yhteistyökumppaneiden omaisuutta, jota suojaavat tekijänoikeuslait ja kansainväliset tekijänoikeussopimukset. Kaikki edellisiin liittyvät immateriaalioikeudet (mm. tekijänoikeudet, rekisteröidyt ja rekisteröimättömät tavaramerkki- ja mallioikeudet, domainnimet, patentit, tietokantaoikeudet sekä liikesalaisuudet) kuuluvat palveluntarjoajalle tai sen yhteistyökumppaneille.

10. Takuu ja virhevastuu

Tuotteiden mahdollinen takuu määräytyy tuotteiden valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

11. Evästeet

Verkkokaupassa ja sivustolla käytetään evästeitä (cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa verkkokaupan toiminnallisuudesta ja sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Sivustolla käytetään Google Analytics kävijäseurantasovellusta. Halutessaan asiakas voi kytkeä Analytics-seurannan pois hyödyntämällä selainlisäosaa. Asiakkaan verkkoselain hyväksyy yleensä evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista vaihtoehdoista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

12. Reklamaatiot ja ongelma- ja riitatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa osoitetulle taholle. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on virheestä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyritykselle.

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@plt.fi tai kirjeenä osoitteeseen PLT-Group Oy, Suvantokatu 10, 33100 Tampere. Verkkopalvelussa on lisäksi mahdollisuus jättää asiakaspalautetta ja/tai reklamaatio käytämällä sivuston tarjoamaa lomaketta.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi Suomessa. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Lisätietoja menettelyvaihtoehdoista ja soveltuvasta riidanratkaisuelimestä saa osoitteesta http://ec.europa.eu/odr. Asiakas voi myös nostaa riitaisuuksia koskevan kanteen palveluntarjoajaa vastaan palveluntarjoajan kotipaikan käräjäoikeudessa. Palveluntarjoajan osoite kaikkia riita-asioita koskevassa kirjeenvaihdossa on verkkokauppa@plt.fi.
Kaikissa tätä sopimusta koskevissa riitatapauksissa noudatetaan Suomen lakia.

13. Ylivoimainen este

Palveluntarjoaja ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää.

Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, luonnonilmiöiden seurauksena syntyvät haitat ja viivästykset sekä häiriöt kuljetuksissa näihin kuitenkaan rajoittumatta. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kaksi kuukautta, on molemmilla osapuolilla oikeus purkaa tilaus ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

14. Etukoodit ja tarjoukset

PLT Super Store voi julkaista ajoittain erilaisia etuja ja tarjouksia. Tällaiset edut ovat joko toistaiseksi voimassa olevia tai niiden kesto on erikseen ilmoitettu. PLT Super Store pidättää yksipuolisen oikeuden kaikkiin etuihin ja tarjouksiin liittyviin muutoksiin sisältäen mm. etujen ehdot, sisällöt ja keston näihin kuitenkaan rajoittumatta. Pääsääntöisesti useita etuja ja tarjouksia ei voi yhdistää toisiinsa ellei tätä ole PLT Super Storen toimesta erikseen sallittu.

15. Oikeus muutoksiin

Palveluntarjoajalla on oikeus milloin tahansa tehdä muutoksia verkkopalveluun ja verkkokauppaan.

Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka asiakas hyväksyy tilauksen vahvistamisen yhteydessä ja joiden ajantasainen versio on aina lisäksi luettavissa verkkokaupan sivuilla.